ردکردن این
تعمیرگاه آلفا رومئو

بهترین تعمیرگاه آلفا رومئو در اصفهان

تاریخچه درباره آلفا رومئو

شرکت آلفا رومئو اتوموبیلز به انگلیسی Alfa Romeo Automobiles، یک تولید کننده خودروهای لوکس ایتالیایی است که از شرکت های تابعه Stellantis می باشد. این شرکت در 24 ژوئن 1910 در میلان ایتالیا تاسیس شد. “آلفا” مخفف نام مؤسس آن، “Anonima Lombarda Fabbrica Automobili” است. “Anonima” به معنای “ناشناس” است که در آن زمان شکل قانونی شرکت بود، زیرا توسط سرمایه گذاران ناشناس تاسیس شد. در مرحله راه اندازی اولیه، شرکت برای داشتن ساختمانی برای تولید خودرو، ساختمان کارخانه پورتلو داراک در میلان را خریداری کرد که در حال تعطیل شدن و فروش تمام دارایی های خود بود. این برند به خاطر خودروهای اسپورت شناخته شده است و از سال 1911 در مسابقات اتومبیل رانی شرکت داشته است. آلفارومئو متعلق به فیات کرایسلر اتوموبیلز بود، شرکتی که مسئولیت تولید خودروهای آلفارومئو را بر عهده داشت تا زمانی که عملیات آن به طور کامل با گروه PSA ادغام شد و در آخر زیر نظر Stellantis در 16 ژانویه 2021 در آمد. در آگوست 1915، این شرکت تحت هدایت کارآفرین ناپل، نیکولا رومئو، که کارخانه را برای تولید سخت‌افزار نظامی برای تلاش‌های جنگی ایتالیا و متفقین تبدیل کرد، قرار گرفت.

 در سال 1920، نام شرکت به آلفارومئو تغییر کرد و TORPEDO  با 20-30 اسب بخار اولین خودرویی بود که چنین نشانی داشت. در سال 1921. نیکولا رومئو و شرکت، ورشکست شد و دولت نیاز داشت از شرکت‌های صنعتی درگیر، که آلفارومئو یکی از آنها بود، از طریق “Consorzio per Sovvenzioni sui Valori Industriali” حمایت کند. در سال 1925، فعالیت‌های راه آهن از شرکت رومئو جدا شد. در سال 1928 نیکولا رومئو نیز با نامه از این شرکت خارج شد. در سال 1933، مالکیت دولتی تحت لوای سازمان صنعتی دولتی ایتالیا که در آن زمان کنترل مؤثری داشت، دوباره سازماندهی شد. این شرکت پس از جنگ جهانی دوم برای بازگشت به سودآوری تلاش کرد و به جای ساخت مدل های لوکس دست ساز به تولید انبوه وسایل نقلیه کوچک روی آورد. در سال 1054 شرکت آلفا رومئو موتور خودرویی با نام Alfa Romeo Twin Cam را توسعه داد، این موتور تا سال 1994 در حال تولید باقی ماند. آلفارومئو در مسابقات اتومبیل رانی گرندپری، فرمول یک، مسابقات اتومبیل رانی مختلف ورزشی، مسابقات اتومبیل رانی تور و رالی توانست موفقیت های بالایی بدست آورده است.

تاریخچه آلفا رومئو

این شرکت هم به‌ عنوان سازنده و هم به‌ عنوان تأمین‌ کننده موتور، از طریق تولید قطعات (معمولاً با نام‌ های آلفا کورس یا اتودلتا) و در سایر برندها به صورت خصوصی رقابت کرده است. اولین خودروی مسابقه‌ ای در سال 1913، سه سال پس از تأسیس شرکت ساخته شد و آلفارومئو در سال 1925 اولین قهرمانی جهان را برای اتومبیل‌های گرند پریکس را تجربه کرد. تیم مسابقه فراری در سال 1929 به عنوان یک تیم مسابقه ای آلفا رومئو، قبل از استقلال در سال 1939، توانست بیشتر قهرمانی ها را در بین تمام برند های جهانی بدست آورد. 

آلفا رومئو در ایران:

شرکت آلفا رومئو مانند برخی دیگر کمپانی های حضوری کم رنگی در ایران داشته است. متاسفانه با وجود استقبال خوب تعداد محدود خودروهای آلفا رومئو در بازار ایران، مدل های بسیار کمی در بازار را میتوان پیدا کرد. در حقیقت سه مدل از شرکت آلفا وارد ایران شد، میتو Mito، جولیتا Giulietta و مدل 4C که مدلی اسپرت به شمار می رود. واردات خودروهای آلفا رومئو در ایران برای مدت زمان محدودی بود که چند سال بیشتر به طول نی انجامید و در نهایت به دلیل نا معمولی واردات این خودروی با کیفیت ایتالیایی از ایران متوقف شد. این سه مدل با شروع بسیار خوبی در ایران شروع به کار کردند و تعداد قابل توجهی از این خودروها در بازار ایران به فروش رسید. با توجه به توقف واردات این خودرو در ایران این خودرو در خیابانها کمتر دیده می شد. بازار این خودرو نیز کمتر شد و در نهایت مردم این برند را فراموش کردند و این خودرو به یک خودروی تقریبا کم یاب در بازار های ایران تبدیل شد. اگرچه هنوز هم میتوان این سه مدل را در فروشگاه های اینترنتی و بازارهای معتبر پیدا کرد.

seyed-auto-clinic-alpha-c5

تعمیرات و تعمیرگاه آلفا رومئو در اصفهان:

با توجه به کمیاب بودن این خودروها در بازار ایران، تعمیرگاه معتبر نیز بالطبع کمیاب است. اما خوشبختانه تعمیرات خودروهای آلفا رومئو در اصفهان توسط اتو کلینیک سید انجام می پذیرد. تعمیر خودروهای ALFA Romeo می بایست توسط افراد خبره و متخصص انجام گیرد. گروه اتو کلینیک سید با در اختیار داشت متخصصین برتر در زمینه تعمیرات خودرو مانند: صافکاری، تعمیرات گیربوکس، زیربند و تمامی خدمات تعمیراتی دیگر توانسته نظر مثبت تمامی مشتریان در طی یک دهه اخیر را جلب کند. اگر شما نیز از دارندگان این خودروی با کیفیت ایتالیایی هستید و قصد سرویس کردن خودروی خود هستید با مراجعه به اتو کلینیک سید از تمامی خدمات تعمیراتی بهره مند بشوید.