ردکردن این
تعمیر گیربکس اتوماتیک تویوتا

تعمیر گیربکس اتوماتیک تویوتا

تویوتا یکی از معتبرترین خودروها در سراسر دنیا است و با تولید خودروهای با کیفیت و مقرون به صرفه توانست در سال 2016 عنوان سیزدهمین کمپانی بزرگ جهان را کسب کند. این شرکت با تولید بیش از 10 میلیون خودرو در سال، همچنان به عنوان بزرگترین خودروساز جهان محسوب می شود. خوشبختانه، در ایران نیز خودروی تویوتا از بازار فروش خوبی برخوردار است. تمامی خودروهای برند تویوتا دارای گیربکس اتوماتیک هستند و تعداد دنده ها بستگی به نوع خودرو و شتاب آن دارد. به دلیل تنوع بیشتر مدل های تویوتا در ایران، تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو تویوتا در مقایسه با سایر خودروهای خارجی به مراتب بالاتر است. در نتیجه تعداد مراکزی که به صورت غیر تخصصی در زمینه تعمیر و سرویس این خودروها فعالیت دارند نسبت به دیگر خودروها بیشتر است و هشداری برای صاحبان خودروی تویوتا محسوب می شود.

گیربکس اتوماتیک یکی از مهم ترین قطعات هر خودرویی محسوب می شود که وظیفه ی آن انتقال  نیروی موتور به چرخ ها است. گیربکس اتوماتیک تویوتا به این صورت است که، راننده با قرار دادن دنده در حالت درایو شروع به حرکت می کند و در اینجا گیربکس وظیفه دارد که گشتاور مناسبی انتخاب کند. گیربکس اتوماتیک تویوتا با وجود سنسورهای مختلفی که دارد باعث جلوگیری از ضربه و تقه زدن در هنگام رانندگی می شود. به همین علت نگهداری آن بسیار اهمیت دارد.

قیمت و کارایی خودروهای تویوتا به نحوی است که در ایران نیز بخش مهمی از بازار خودروسازی را از آن خود کرده است. تنوع بالای این خودروها در ایران باعث شده است که تعمیر و سرویس آن ها از اهمیت بالایی برخوردار باشد. تعمیر گیربکس تویوتا به تخصص و مهارت کافی نیاز دارد و نداشتن تخصص کافی در این زمینه باعث می شود که در گیربکس خودرو، مشکلات دیگری اتفاق بیفتد.

 اگر متوجه مشکلی در چراغ هشدار یا در حین رانندگی شدید، ممکن است گیربکس اتوماتیک خودروی شما مشکل داشته باشد. در این صورت، اگر در اسرع وقت تعمیر نشوند باعث بروز مشکلات دیگری در خودرو می شود. ما اینجا هستیم تا به شما هموطنان عزیز کمک کنیم. کلینیک تخصصی سید، با همکاری تیم متخصص و مجرب خود در زمینه (تعمیر گیربکس اتوماتیک تویوتا، تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا، تعمیر گیربکس اتوماتیک هیوندای، زیربند، جلوبند، تعمیر بردهای الکترونیکی) و همچنین سایر مشکلات در خدمت مالکان خودروهای تویوتا می باشد. اگر از صاحبان خودروی تویوتا هستید و قصد تعمیر آن را دارید بهتر است به کلینیک تخصصی سید در اصفهان مراجعه کنید.

در کلینیک سید، خدماتی از جمله تمیز کردن فیلتر گیربکس، بررسی سیستم برقی در گیربکس، بررسی نشتی ها در گیربکس، بررسی روغن گیربکس، تعمیر کردن لوله های روغن گیربکس و همچنین تعویض روغن گیربکس انجام می شود.

  یکی از رایج ترین نشانه های خرابی گیربکس تویوتا، نشتی روغن گیربکس است. گیربکس دارای سیستم پیچیده و مهم و موم شده است که نباید مایع نشتی داشته باشد. با این وجود اگر لکه های نشتی در راهرو یا کف گاراژ مشاهده کردید، با قرار دادن مقوا در زیر خودرو متوجه می شوید که نشتی فعال است یا نه؟ در نظر داشته باشید که، پر کردن بیش از حد روغن گیربکس باعث ایجاد چنین مشکلاتی می شود و حتما طبق مشخصات کارخانه انجام شود. 

از دیگر علائم خرابی گیربکس اتوماتیک تویوتا، می توان به مواردی از جمله تغییر ناگهانی دنده  در حین خودرو، کاهش شتاب خودرو، بوی سوختگی، خلاص شدن دنده درهنگام پارک کردن و سایش چرخ دنده های گیربکس بر روی هم اشاره کرد. استفاده از روغن گیربکس نامرغوب و یا پایین آمدن سطح روغن گیربکس ممکن است علت تمامی این مشکلات باشد. در ادامه قصد داریم به طور مختصر به شرح برخی از موارد خرابی گیربکس اتوماتیک تویوتا بپردازیم.

تقه زدن

ممکن است مالکان خودروی تویوتا صدای وزوز یا تقه زدن را پس از تغییر دنده احساس کنند. درست مانند حالتی که کسی از پشت، اتومبیل ما را مورد هدف قرار داده است. و این مشکل در هنگام جابه جایی دنده رخ می دهد. 

حرکت نکردن خودرو: اگر در هنگام رانندگی دنده را در حالت D تنظیم کردید و خودرو حرکت نکرد، به احتمال زیاد گیربکس خودرو دچار مشکل شده است و در صورت نادیده گرفتن این مشکل ممکن است آسیب بیشتری به ماشین وارد شود.

عدم قدرت در ماشین

برخی اوقات نشت روغن گیربکس اتوماتیک باعث خرابی قسمت های دیگر گیربکس شود، در این وضعیت قدرت اتومبیل برای حرکت کردن به حد صفر می رسد. داغ شدن بیش از حد روغن گیربکس نیز می تواند باعث بروز چنین مشکلی شود.