ردکردن این
تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا

تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا

گیربکس اتوماتیک نصب شده بر روی خودروهای کمپانی کیامرز موتورز، از ویژگی خاصی برخوردار است. این شرکت زیر مجموعه ای از گروه هیوندای به شمار می رود و با تولید 2.75 میلیون دستگاه خودرو در سال 2013، موفق به کسب عنوان دومین شرکت خودروسازی در کشور کره جنوبی شد. هم اکنون، کمپانی کیاموتورز با 8 کارخانه تولید خودرو در سراسر دنیا و در کشورهایی از جمله چین، آمریکا، اسلواکی، ویتنام و همچنین کره جنوبی مستقر است. در حال حاضر، خودروی کیا به عنوان یکی از محبوب ترین خودروهای جهان محسوب می شود؛ زیرا گیربکس های اتومات در تمامی کارخانه های این کمپانی تولید می شود.

گیربکس اتوماتیک کیا دارای حساسیت بالایی است و ممکن است همچون بخش های دیگر خودرو دچار آسیب شود.در این صورت، شما به تنهایی توانایی تعمیر گیربکس اتومات را ندارید و برای جلوگیری از مشکلات دیگر خودرو، حتما باید به یک تعمیرگاه تخصصی مراجعه کنید. افرادی که دانش و مهارت بالایی در زمینه  تعمیر و سرویس گیربکس اتوماتیک کیا را دارند، قادر به تشخیص ایرادات دنده اتومات هستند و می توانند به بهترین نحو، آن را تعمیر کنند.

انواع گیربکس اتوماتیک کیا

کمپانی خودروسازی کیا موتورز، قادر به تولید انواع خودروهای برند کیا است و به همین علت، تنوع گیربکس های اتوماتیک نصب شده بر روی خودروهای این شرکت بسیار زیاد است. در ادامه می خواهیم به معرفی گیربکس های خودروی برند کیا بپردازیم.

گیربکس اتومات خودروی کیا موهاوی 78

سیستم این نوع گیربکس ها بسیار پیچیده و از نوع 6 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک می باشد که بر روی خودروی کیا موهاوی نصب شده است. پس می توان گفت، هزینه تعمیر آن ها نسبت به تعمیر موتور خودرو به مراتب بیشتر است. بنابراین در صورت مشاهده هر نوع اختلال در این قطعات، بهتر است به یک تعمیرگاه تخصصی که در این زمینه فعالیت دارند، مراجعه کنید.

گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج QL

دو عدد دیفرانسیل در این نوع خودرو وجود دارد که وظیفه ی آن، انتقال نیروی تولیدی به چهار چرخ است. گیربکس نصب شده بر روی خودروی کیا اسپورتیج QL، از نوع گیربکس 6 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک می باشد. لازم است یادآوری کنیم که با بروز هر نوع اختلال و مشکل دراین قطعات، بهترین راهکار برای رفع این مشکل، مراجعه به یک تعمیرگاه تخصصی می باشد.

گیربکس اتومات خودروی کیا کادنزا

بر روی این مدل خودروی کیا کادنزا نیز گیربکس 6 دنده اتومات تیپ ترونیک نصب شده است. لازم است که درست استفاده کردن از این نوع جعبه دنده ها را بدانید؛ زیرا حساسیت بالایی دارند. در غیر این صورت، ممکن است خودروی شما با مشکل جدی مواجه شود. باز هم تاکید می کنیم که در صورت مشاهده هر نوع اختلال در این قطعات، تعمیر آن را به یک تعمیرکار ماهر و خبره بسپارید.

علائم خرابی گیربکس های اتوماتیک کیا

علائمی که گیربکس های اتومات از خود بروز می دهند نشان دهنده ی آسیب و اختلال در آن است. در این مواقع، بهتر است که برای جلوگیری از آسیب های دیگر خودرو، به یک تعمیرگاه تخصصی مراجعه کنید. مواردی مختلفی وجود دارد که نشان می دهد که گیربکس اتومات خودروی شما دچار آسیب شده است که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

بوی سوختگی: هنگامی که بوی سوختگی از وسیله نقلیه خود استشمام کردید، حتما به یک تعمیرگاه تخصصی مراجعه کنید.

روشن شدن چراغ چک موتور: به دلایل مختلفی ممکن است که چراغ چک موتور روشن شود. لازم است که بدانید که خرابی گیربکس و همچنین اختلال در انتقال قدرت سیستم باعث می شود که این چراغ روشن شود.

نشت روغن گیربکس: روغن گیربکس یک نوع مایع قرمز رنگی است که در صورت اختلال در گیربکس اتومات از خودروی شما نشت می شود. بنابراین می توان گفت که نشت واسکازین یا روغن گیربکس یکی از علائم خرابی گیربکس اتوماتیک کیا است. 

صدای وزوز در حین دنده خلاص: یکی از نشانه های اختلال در جعبه دنده این است که از زیر خودروی خود، صدای وزوز احساس کنید. این صداها نشان می دهد که گیربکس اتومات دچار اختلال شده است. هنگامی که سطح روغن گیربکس کاهش پیدا کند و خاصیت محافظتی روغن از بین برود، با چنین مشکلاتی مواجه می شویم.

لرزش در جعبه دنده: اگر در حین تعویض دنده، گیربکس اتوماتیک کیا دچار لرزش شود، نشان دهنده ی این است که اختلالی در این قطعه رخ داده است. در این صورت لازم است که از یک مکانیک متخصص کمک بگیرید.

بهترین تعمیرگاه تخصصی خودروهای خارجی و داخلی در شهرستان اصفهان، اتو کلینیک سید است که با بیش از 20 سال سابقه، توانسته است در سطح کشور از جایگاه خوبی برخوردار باشد. این مجموعه با داشتن کادری مجرب و متخصص می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن و با کیفیت بالا اقدام به تعمیراتی مانند (تعمیر گیربکس هیوندای، تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا، تعمیر گیربکس تویوتا، جلوبند، زیربند، موتور، کلیه خدمات تعمیرات الکترونیک و..) نمایند. کسانی که صاحب خودروی برند کیا هستند می توانند در صورت بروز هر نوع اختلال در گیربکس اتوماتیک کیا، با آسودگی خاطر تعمیر آن را به این تیم متخصص بسپارند.