ردکردن این
خرید گیربکس اتوماتیک در اصفهان

خرید گیربکس اتوماتیک در اصفهان

گیربکس از اجزای اصلی و سیستم انتقال قدرت اتومبیل محسوب می شود و به عنوان جعبه دنده پیشرانه شناخته می شود. گیربکس قطعه ای است که برای انتقال نیرو از موتور به چرخ ها از دنده، کلاچ و قطعات محرک استفاده می کند. موتور در حین حرکت خودرو دارای دور محدودی است و دور موتور خودرو با فرمان راننده و تغییر دنده، تغییر می کند و با سرعت بهتر می توان رانندگی کرد. در واقع گیربکس مهم ترین اجزای فنی خودرو است که در جهت افزایش و کاهش سرعت خودرو به کار می رود.

گیربکس اتوماتیک

گیربکس وظیفه دارد میان سرعت و نیرو تعادل ایجاد کند؛ به عنوان مثال، سربالایی ها که به نیروی زیاد ولی سرعت کم احتیاج دارد یا در بزرگراه ها که سرعت بالا اما نیروی کم تری لازم است. در اصطلاح به آن دنده سنگین و دنده سبک می گویند که بر اساس قطر و اندازه با یکدیگر تفاوت دارند. در شرایط مختلف، امکان ادامه مسیر بدون انتخاب دنده مناسب وجود نخواهد داشت و یا اینکه خسارت زیادی به سیستم انتقال قدرت وارد می شود. خوشبختانه، امروزه شاهد پیشرفت تکنولوژی در صنعت خودروسازی هستیم و نسبت به سال های قبل چه پیشرفت گسترده ای، خودروهای با گیربکس اتوماتیک داشته اند.

گیربکس اتوماتیک با وجود این پیشرفت تکنولوژی و هوش مصنوعی باعث شده در میان مردم به ویژه بانوان محبوبیت زیادی داشته باشد. با گیربکس اتوماتیک نسبت به گیربکس دستی بسیار راحت تر می توان رانندگی کرد بخصوص مواقعی که در مسیر رفت و آمد خود در ترافیک های زیاد هستید. به این شکل راحت است که گیربکس دنده های خودرو را به صورت هوشمند و متناسب با گازی که به خودرو می دهید، تعویض می کند و دیگر احتیاجی نیست که مثل گیربکس دستی مدام در حال کلاچ گرفتن باشید. گیربکس های اتوماتیک به چهار دسته گیربکس های نیمه خودکار، گیربکس دوکلاچه، گیربکس CVT و گیربکس TipTronic تقسیم می شوند. در ادامه مطلب می خواهیم به معرفی هر یک از آن ها بپردازیم.

گیربکس نیمه خودکار (AMT)

به سیستم انتقال قدرت دستی اتوماتیک، AMT گفته می شود و پیچیدگی و هزینه بالای گیربکس های اتوماتیک را ندارند و احساس رانندگی بهتر را برای رانندگان به ویژه در ترافیک های شهری به ارمغان می آورند. به وسیله یک مجموعه الکترونیکی و مکانیکی، تعویض دنده و عمل کلاچ گیری در آن ها صورت می پذیرد. مبدل دریچه گاز برقی، عملگرهای برقی تعویض دنده و کلاچ گیری، انتخاب حالت دنده و ECU یا واحد کنترل کننده الکترونیکی اینها اجزای اصلی ATM ها هستند.

گیربکس اتوماتیک TipTronic

این گیربکس به صورت استاندارد مجهز به یک کامپیوتر شده، تا وضعیت موتور را بهتر درک کند و در حین تعویض دنده دستی به طور خودکار اقدام به سبک کردن دنده می کند تا از آسیب رسیدن به موتور و گیربکس در محدوده قرمز دور موتور جلوگیری کند. تیپ ترونیک بر اساس کار اتوماتیک و دستی در دو گروه عمده پنج سرعته و شش سرعته تولید می شود.

گیربکس اتوماتیک دوکلاچه (DCT)

این گیربکس ها به جعبه دنده های دستی بسیار شباهت دارند و ترکیبی از سیستم دستی و اتوماتیک هستند و از پیچیدگی های اتوماتیک برخوردار نیستند. خیلی سریع و به نرمی می توان دنده را تعویض کرد و این مسئله در مسابقات و رالی ها می تواند یک مزیت بزرگ باشد. این سیستم انتقال قدرت با وجود تعداد دنده های بالا، سبک است. خرابی گیربکس به دلیل تعویض دنده کنترل شده خودکار توسط رایانه، تقریباً نزدیک به صفر است. متاسفانه، قیمت تمام شده آن از بزرگترین عیب های این سیستم انتقال قدرت به شمار می رود.

گیربکس اتوماتیک CVT

به این جعبه دنده، سیستم انتقال قدرت متغیر گفته می شود و اجزای اصلی آن شامل پولی ورودی ، پولی خروجی و تسمه مخصوص که جنس آن از فلز و پلاستیک می باشد. این نوع گیربکس بدون دنده ی فیزیکی کار می کند و به وسیله ی سیستم پولی و تسمه بجای چرخ دنده سود می برد. به طور کلی، این گیربکس اتوماتیک بر اساس نیروی موتور، مقدار شتاب را تنظیم می کند و در نهایت سبب انتقال نیرو به چرخ ها می شود.

جهت خرید و قیمت گیربکس اتوماتیک در اصفهان می توانید به اتو کلینیک تخصصی سید مراجعه نمایید. همچنین این مجموعه با بهره مندی از نیروی متخصص و کارآمد و با بکارگیری ابزار آلات به روز در تلاش است تا کلیه نیاز مشتریان را در زمینه (تعمیر گیربکس اتوماتیک تویوتا، تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا، تعمیر گیربکس اتوماتیک هیوندای، تعمیر بردهای الکترونیکی و…) پاسخگو باشد.