ردکردن این

خرید گیربکس اتوماتیک کیا و هیوندای در اصفهان

یک اتومبیل استاندارد، نیروی محرکه خود را از طریق موتور احتراق داخلی تأمین کرده و سپس نیروی تولید شده به وسیله سیستم انتقال قدرت به چرخ ها منتقل می شود. سیستم انتقال قدرت مطابق با وضعیت رانندگی خودرو، دور موتور را بهینه سازی می کند. به طور کلی، گیربکس از اجزای اصلی و مهم انتقال قدرت است و به طور کارآمد، اتومبیل را به سطح مطلوبی از قدرت می رساند تا موتور بار بیش از حد را متحمل نشود. طراحی های موتور و سیستم انتقال قدرت برای دستیابی به کارایی بهتر، همزمان پیشرفت کرده اند. در حال حاضر، در اتومبیل ها از گیربکس اتوماتیک که ساختار چشمگیری دارند، استفاده می شود. در نتیجه، در دامنه قدرت گشتاور، روش های انتقال نیرو و غیره تفاوت هایی به وجود آمده است. پیچیدگی قطعه گیربکس، تولید و طراحی آن یک چالش مهم برای خودروسازان است. اکثر سازندگان اتومبیل از کشورهایی با فناوری برتر و پیشرفته این بخش را تأمین می کنند. اما، کمپانی های کیا و هیوندای در طراحی و ساخت سیستم انتقال قدرت از قابلیت بی نظیر و ستودنی برخوردار هستند.

احساس رانندگی بهتر با گیربکس اتوماتیک

یکی از رایج ترین گیربکس های امروزی، گیربکس اتوماتیک است که با وجود آن یک جا به جایی روان و بدون شوک را تجربه خواهید کرد. مبدل گشتاور آن برای انتقال نیرو از سیال انتقال اتوماتیک استفاده می کند. در نتیجه به راحتی شتاب خطی و سواری ایجاد می کند. گیربکس های اتوماتیک به علت مقاومت ذاتی در مبدل گشتاور آن، در تحویل نیرو بازده کم تری دارند. شرکت هیوندای و کیا با طراحی سیستم های کنترل انتقال بهینه و ساختارهای شش سرعته یا بیشتر توانسته است که تا حدی این افت بازده را جبران کند. این شرکت توانسته است گیربکس دیفرانسیل جلوی چهار سرعته و پنج سرعته را به گیربکس دیفرانسیل جلوی شش ساعته و هشت سرعته و گیربکس دیفرانسیل عقب هشت سرعته توسعه و گسترش دهند. گیربکس اتوماتیک هیوندای شش سرعته برای خودروهای کوچک و متوسط بسیار مناسب هستند و می توانند به طور مؤثر از میزان کم نیرو هم استفاده کنند. برای اتومبیل های متوسط و بالاتر، گیربکس اتوماتیک هشت سرعته به کار می رود و از قدرت کافی برخوردار است.

معرفی فناوری ICT توسط شرکت کیا و هیوندای

چندی پیش، کمپانی کیا هیوندای نسل جدید گیربکس اتوماتیک خود را به بازار عرضه کرده است. این گیربکس قابلیت پیش بینی زمان تعویض دنده را دارد. به این صورت که، گیربکس قبل از تعویض دنده ها از GPS، سیستم رهیاب سه بعدی و همچنین دوربین جلوی خودرو، شرایط ترافیک و اطلاعات جاده ای را دریافت می کند. این گیربکس ها باعث کاهش لرزش چرخ دنده و افزایش کارایی خودرو می شود.
تعویض دنده در گیربکس های فعلی هیوندای و کیا به کمک راننده انجام می شود. اما ICT دنده ها را طبق پیش بینی وضعیت جاده ها، تعویض می کند. سیستم سه بعدی برای پیش بینی وضعیت جاده ها باید از قبل زاویه، شیب و ترافیک مسیر را برنامه ریزی کند تا به موقع تعویض دنده انجام شود. نقشه دقیق شهر و اطراف آن با فعال شدن این سیستم مشخص می شود و همچنین باعث مشخص شدن سرعت شما و زمان رسیدن به مقصد هم می شود.

تمام داده ها در نوع جدید گیربکس اتوماتیک هیوندای و گیربکس اتوماتیک کیا به وسیله سیستم کامپیوتری هوشمند TCU جمع آوری می شوند و تعویض دنده را با استفاده از الگوریتم هوش مصنوعی راحت تر می کند. به عنوان مثال، سیستم کامپیوتری در مواقعی که سرعت به طور ناگهانی کاهش می یابد، آن را تنظیم می کند و به همین دلیل هیچ بی نظمی در سرعت اتومبیل توسط رادار تشخیص داده نمی شود.

رادار می تواند سرعت خودروهای جلویی را محاسبه کند و دوربین این خودرو، خطوط جاده را زیر نظر دارد. این مسئله باعث می شود که مصرف سوخت در گیربکس اتوماتیک کاهش پیدا کند و حتی سرعت خودرو را بهبود ببخشد. در حالت کلی، با این فناوری 43 درصد تعویض دنده و 11 درصد استفاده از پدال ترمز کاهش یافته است و همچنین سبب کاهش استهلاک نیز می شود.

چنانچه قصد خرید گیربکس اتوماتیک کیا و خرید گیربکس اتوماتیک هیوندای را دارید می توانید به اتوکلینیک تخصصی سید مراجعه کنید. این کلینیک در زمینه تعمیراتی از جمله (تعمیر گیربکس اتوماتیک هیوندای، تعمیر گیربکس اتوماتیک تویوتا، تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا، موتور، زیربند، جلوبند و غیره) نیز با داشتن تیم حرفه ای و متخصص مشغول به فعالیت است.