ردکردن این
خرید گیربکس al4 در اصفهان

خرید گیربکس al4 در اصفهان

دومین قطعه بعد از کلاچ که در سیستم حرکتی اتومبیل بسیار کاربرد دارد، گیربکس یا جعبه دنده است. گیربکس ها به دو دسته ی اتوماتیک و دستی تقسیم بندی می شوند. راننده در خودروهایی با گیربکس دستی، حین تعویض دنده مدام در حال کلاچ گیری است؛ در صورتی که این کار در گیربکس اتوماتیک به طور خودکار صورت می گیرد. اکثر افرادی که در شهرهای پرترافیک زندگی می کنند برای اتومبیل خود از گیربکس اتومات استفاده می کنند. در این مطلب می خواهیم به معرفی یکی از انواع گیربکس های اتوماتیک، گیربکس al4 بپردازیم و شما را با ساختار، مشخصات و مزایای آن بیشتر آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

ساختار گیربکس al4

گیربکس al4 محصول کمپانی خودروسازی رنو است که در نوع خود بهترین گیربکس اتوماتیک است. سنسور، مدل دنده و در کل ساختار آن باعث شده که در میان صاحبان خودرو اتومات محبوبیت زیادی داشته باشد. ساختار این مدل گیربکس از اجزای زیر تشکیل شده است.

مبدل گشتاور

پمپ روغن 

دیفرانسیل داخلی

واحد هیدرولیک گیربکس (کلاچ ها، دنده های سیاره ای و ترمزهای گیربکس)

کامپیوتر مرکزی یا ECU

 شیرهای برقی

پینیون (واسطه میان دیفرانسیل و گیربکس)

مشخصات دنده اتوماتیک گیربکس al4

گیربکس اتوماتیک al4، نوعی گیربکس عرضی پنج دنده ای است؛ به این صورت که برای حرکت کردن به سمت جلو از چهار دنده و به سمت عقب رفتن از یک دنده استفاده می شود. سیستم مبدل گشتاور با کنترل الکترونیکی در ساختار گیربکس al4 به کار رفته است و همه چیز به کمک این فناوری و به صورت الکتروهیدرولیک مدیریت می شود. انواع حالت رانندگی (عادی، اسپرت و زمستانی) در این نوع گیربکس تعبیه شده است و راننده به سادگی و با کیفیت بالا در بهترین شکل ممکن می تواند رانندگی کند.

مزایای استفاده از گیربکس al4

خستگی ناشی از کلاچ گیری در خودروهایی با گیربکس اتوماتیک al4 که مجهز به سنسور و دنده های خودکار است، وجود ندارد و می توان به راحتی رانندگی کرد. این مدل گیربکس ها احتیاجی به دنده دستی ندارند و رانندگی به طور خودکار با یک مرتبه قرار دادن خودرو در حالت drive امکان پذیر است. نسبت به دیگر گیربکس های اتوماتیک کیفیت بالایی دارند. از دیگر مزیت های آن می توان به داشتن سنسورهای مدیریت، سیستم تعویض کلاچ سیاره ای، محدوده سرعت مناسب برای دنده ها، 5 دنده بودن آن و همچنین تعویض دنده ها با بهره بردن از دو نوع سیستم دستی و اتومات اشاره کرد.

سنسورهای گیربکس al4

لازم است بدانید که دنده به وسیله ی یک واحد الکترونیکی تحت چند سنسور، تعویض می شود. به این صورت که کامپیوتر برای مدیریت رگلاتورهای بخش هیدرولیک و کنترل شیرها از سنسورهای مختلف پیام هایی دریافت می کند. سنسورهای گیربکس al4 شامل سنسور شتاب گیری، سنسور سرعت خودرو، سنسور دمای روغن، سنسور دور موتور گیربکس، سنسور انتخاب دنده، سنسور هنگام استفاده از کلید ترمز و سنسور سرعت توربین می باشد.

مهم ترین قسمت های گیربکس al4

بخش اصلی و اساسی از سیستم کنترل الکترونیکی گیربکس al4 را TCM یا ابزار کنترل تشکیل می دهند. این بخش برای مشخص شدن میزان قدرت انتقال از سنسورها اطلاعاتی را دریافت می کند. و با کمک این اطلاعات بدست آمده می تواند عملیات عیب یابی را انجام دهد و خیال شما را از بابت هزینه تعمیر گیربکس راحت کند. قسمت مهم دیگر که کنترل خودروهای اتومات برعهده دارد، سیستم کامپیوتری یا ECM است؛ این بخش، وضعیت خودرو را به وسیله ی سنسورهایی که به موتور متصل است، تحلیل کرده و به خروجی ها (انژکتور، جرقه زن ها و …) پاسخ های مناسبی را اعمال می کند.

بهترین برند روغن گیربکس al4 کدام است؟

روغن گیربکس یا واسکازین در بین اجزای گیربکس، نوعی روان کننده محسوب می شود و برای کارکرد صحیح قطعات گیربکس بسیار ضروری است. انواع مختلفی از روغن های گیربکس در بازار وجود دارد. از بهترین مدل روغن های گیربکس al4 می توان MERCON، DEXRON-2، روغن های گیربکس با پسوند VG و همچنین A.T.F را نام برد.

اگر برای خودروی خود به دنبال گیربکس مناسب هستید و یا اگر قصد خرید گیربکس al4 در اصفهان را دارید می توانید به اتوکلینیک تخصصی سید مراجعه نمایید. این مجموعه با همکاری تیم حرفه ای خود آماده ارائه خدمات تخصصی در زمینه (تعمیر گیربکس های اتوماتیک هیوندای، کیا، تویوتا و همچنین تعمیر گیربکس al4 در اصفهان و غیره) به شما هموطنان عزیز می باشد.